søndag 27. oktober 2013

Opp til Nerdammen - forsøkte på blåsti mot Tverken

Trening på sykkel, 27.okt 2013

I dag ble det egentlig bare rot med å få syklet. Og noen ganger burde jeg skjønner at det er ikke vits å sykle for en hver pris. I dag kan du trygt si var en sånn dag.

Det startet med at Bernt-Ole hintet frempå om tur med gutta. Men Ola hadde ikke spesielt lyst på tur i regneværet, så det endte med at Bernt-Ole, Sindre og en kompis dro på tur. Men jeg ville jo også på tur, så midt i mellom henting og bringing hit og dit så jeg muligheten for å sykle opp til Nerdammen, og prøver meg på blåstien mot Tverken. Fikk bilde fra Bernt-Ole, og det så ut som de gutta fikk en krevende, men fin tur på Konnerud.

Jeg har dessverre superturen til Tverråsutsikten altfor godt i minne, og tenker vel at enhver ny tur i marka må bli like bra. Gjør ikke det veit du! Den dagen var helt spesiell. Men jeg la i vei, opphold ved start, så pakka regnjakka i sekken.

Jeg kom vel nesten opp til bommen før Nerdammen og regnet bare økte på. Måtte stoppe og ta på regnjakke, mistet den ene hansken i en vanndam, og vips, der ble det ekstra paret ubrukelig. Fortsetter mot Nerdammen. Det regner rett og slett ganske kraftig i det jeg stopper for å ta bilder ved demningen, men jeg tenker jo at jeg må jo prøve, sti er jo så gøy. Vel, så moro er det faktisk ikke i øs pøs regn, hvertfall ikke alene. Jeg prøver litt videre innover fra Nerdammen, men ser jo at det er veldig mye vann! Overalt! Og begynner å tenke, hvor bløtt er det myrene som ligger på den stien til Tverken.





Jeg snur faktisk ved først myr. Vannet ligger mer eller mindre oppå myra, og tåka kommer sigende. Kort og kort en dustetur. Fikk kanskje pushet litt puls opp til Nerdammen, men det var egentlig ikke poenget i dag.

 Det er faktisk bare 20 min forskjell mellom bildene ved ankomst dammen og de siste bilde på vei hjemover. Tåka kommer raskt i Drammensmarka også.

Jeg må vel bare si bedre lykke neste gang, det hadde vært gull med noen kuldegrader nå, både med tanke på å kunne sykle på myra, og kanskje ta frem skia.

http://www.endomondo.com/workouts/262507073/1455345

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar