lørdag 19. oktober 2013

Stitur i Drammensmarka - delvis kamstrupløypa og rundt Goliaten

Trening på sykkel, 19. okt 2013

Ny runde på sykkel i Drammensmarka. Det blir så fort mørkt om dagen at treningen i uka ofte ender med gåtur opp Aron, eller 4x4 intervaller. Ente på rulleski eller joggesko med stavaer.

Planen denne lørdagen var å sykle med Ola og en kompis, men han hadde tråkket over på fredagen, og måtte melde pass. Gutta ville istedet til byen og kikke i hobbybutikk (fjernstyrt bil), og haiket med svigers og Vera til byen. Dermed ble det duket for nok en tur i marka med sykkel. Jeg hadde jo oppturen fra forrige søndag frisk i minnet, og hadde gledet meg som en unge hele uka. Kunne bare ikke sitte inne denne lørdagen.

Jeg tok heisen opp denne gangen, men istedet for å dra direkte mot Tverken prøvde jeg å sykle kamstrupen i retning Eikerdelet og termometerkrysset. Så langt er det ikke mulig å komme på sykkel.. Kanskje med fatbike, men ikke med vanlig offroad. Rett og slett for mye myr. Plumpa en en kald vanndam med et tynt islag.. Kaldt.

Måtte snu, kom meg inn på blåmerket sti mot Tverken, rotet litt igjen, men til slutt fant jeg skiltet som peker i retning Tverråsvann og Goliaten. Og den veien vil jeg virkelig anbefale å prøve å sykle. Flott skogbunn-sti, en del svaberg og del myk gjørme (myr), men du kan sykle det meste.

Bilde er tatt litt i område Goliaten, samt et tjern langs den blåmerka stien til Tverken.

Flott tur, men jeg rota nok litt for lenge ute denne dagen. Men nesten gang går det nok noe raskere :-)
Litt av kamstrupløypa om sommeren.
Dersom du kommer fra termonmeterkrysset i retning Aron,
ta stien til venstre, den går rundt mye og holder deg tørr på beina.

Et fint tjern på den blåmerka stien mot Tverken.
Jeg vet ikke hva dette heter.

Isen har så vidt lagt seg,
men myrene er fortsatt noe myke, ikke mulig
å sykle rett over en hver mye.

Goliaten?

Den nyoppussede hytta ved Goliaten alle snakker om.
Litt usikker om jeg ville overnattet..

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar