tirsdag 17. august 2010

Og det som skulle bli en rolig tur rundt Hokksund for å restituere

Måtte prøve å få ut det som sitter igjen i beina etter Kongerittet på lørdagen.
Tråkket i vei på asfalt oppover mot Hokksund, beina føltes tunge, og trege... Bakkene der jeg fint kunne kjøre noen drag før rittet, de var brått litt trege igjen. Huff, huff.

Klarte meg fint til Hokksund, fikk opp tempo noe nedover Steinberg, tok igjen en på landeveissykkel, jo dette går jo fint :-) Så visste deg seg at jeg kjente jo fyren, og vi ble syklende sammen ned til Mjøndalen i helt greit tempo. Jeg tok grusen ved elva, mens han kjørte gjennom Mjøndalen sentrum. Ved bakken opp Ytterkollen tok han meg igjen, og hadde også fått med seg en til. "Du får henge på Glenn" fikk jeg vel høre, og endret takten, jippi, beina svarte, og farten ble fort over 20km/t mot toppen på Ytterkollen.

Over sandtaket og ned mot jernbaneovergangen gikk det radig unna, begge de andre hadde jo store 28" hjul, så jeg la meg bakerst i rekka, greit å øve litt å ligge på hjul før Birken. Og for en fart vi fikk. Farten var ca 35-40km/t på flata ned mot Gulskogen. I det sykkelstien ender før gamle Honda, tenkte jeg at jeg kan jo også dra litt, og la meg først av oss tre, og tråkket på i ca 35km/t. Men moro'a varte ikke lenge, for like før gamle Honda kom det en liten kar på terrengsykkel i en voldsomt fart. Og dette hadde de andre gutta sett før meg. Farten av 38km/t over bakketoppen ved Honda, kan vel sies som ny rekord. Gutta på landevei lå jo bare å koste seg, og jeg fikk jo høre "det er dette som er moro med landeveissykkel Glenn...". Men han lille karen som kom, han hadde jo stål i beina, og bare fosset frem i samme fart, jeg holdt noen hundre meter etter bakketoppen, og med ca 180 i puls måtte jeg gi tapt ut på sletta. Holdt vel ca 30km/t ned mot rundkjøringen inntil Gulskogen Senter. Jeg så at de andre gutta hadde stoppet opp, men jeg rakk aldri å ta de igjen før de tråkket på videre.

Men igjen, nok en opptur på sykkelen, det å kunne kjøre en i slik klynge er vannvittig moro.

Dersom speedometeret på pulsklokka viser riktig ble det ny rekord med 28.2km/t på runden rundt Hokksund på asfalt.

Glenn

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar