onsdag 18. august 2010

Kort men effektiv treningstur i kveld

Kjørte en kort med Jon Halvor i kveld. Fra Åssiden opp til Mjøndalen, grusen langs elva, opp Ytterkollen og på grus igjen over E134. Men vi kjørte relativt hardt opp bakken ved Ytterkollen (sandtaket), og videre pushet vi litt høy puls fra bommen opp og opp til toppen av grusveien (etter brua ved E134).

Dette minte meg veldig på alle bakken som kommer på Birken... Og hvordan grusen rett og slett suger kondis og krefter ut av kroppen.

Vi fikk roet pulsen noe etter første topp, men med å prøve på å kjøre noen "drag" i hver bakke helt ned til Gulskogen ble jeg jammen sliten nok! Noen ganger føles en slik effektiv time ganske bra :-) Ikke helt utslitt når man kommer hjem, men allikevel har jeg fått tatt ut litt.

Ser nok for meg at bakkene opp til Skramstadsætra blir lange..ja, lange. Det gjelder å holde igjen kruttet til man er oppe på fjellet kan jeg lese opp og ned i blader og aviser, men hvor lett er det da?

Fått vasket gir og kjede skikkelig etter Kongerittet, for en drittjobb. Salo og lign er ikke egnet fikk jeg vite, kjøpte en boks på Intersport, meget effektiv, møkka mer eller mindre rant av. Gira på sykkelen ble også mye bedre etter en skikkelig vask!

Mer følger.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar