søndag 22. august 2010

Glitrerunden i dag! Siste langtur før Birken

Siste langtur før Birken 2010 ble gjennomført i dag. Turen var egentlig planlagt på lørdag, men ble utsatt av diverse årsaker. Og siden jeg aldri har syklet runden, kviet jeg meg litt for å tråkke inn marka på egenhånd.

Men jeg fikk en hyggelig SMS litt over 12.00 i dag, "jeg skal kjøre Glitreruden, drar nå...", og da var det bare å hive seg i sykkeltøyet samtidig som jeg febrilsk prøvde å ringe tilbake å si at jeg blir med.

Og tur ble det! Den gikk opp bakkene ved Stenseth, videre innover til Årbogen og opp til Ulevann. Derfra videre gjennom noen kryss som man må være obs på å ta til venstre og ikke til høyre, og det er nok her at det er lurt å sykle sammen med noen første gang på denne runden. For ved disse kryssene er det helt naturlig å ta til høyre, når du skal til venstre!

Og du verden hvor fint det er innover i Finnemarka. Når du kommer over toppen like etter Ulevann åpner marka seg, det er stille og rolig, bare å tråkke innover. Og der var visst en god del andre ute i samme ærend i dag, 40åringer i sykkelbukse, terrengsykkel og sekk på ryggen... Og vi snakker ikke tursekk! Men samma det, det er jo en stor begivenhet som skjer fra Rena til Lillehammer 28.aug.

Etter noen gode mil på grusvei kjørte vi i meget god fart ned mot Sjåstad og asfalt. Asfalt tilbake mot Drammen og hjem.

Alt i alt en veldig flott gjennomkjøring mot det som skjer neste helg, ikke fullt så høyt tempo som Kongerittet forrige helg, men det skal det jo heller ikke være. Men jeg kjenner det i beina ingen tvil om det...

Noen 10mils tur før Birken ble det ikke 2010, men jeg føler meg på en måte klar, selv om jeg ikke på kloden vet hva jeg snakker om....

Glenn

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar