lørdag 23. november 2013

Stitur Landfalltjern - Skimten

Trening på sykkel 23.nov 2013

Gradestokken viser -6C og solen stråler, klar for ny stitur.

Jeg skiftet, smurte matpakke, og var mer enn klar. Ut for hente sykkelen, men i det jeg skal sjekke kjede.. Hva, pedalene går like lett fremover som bakover. Hele sykkelturen falt i grus på et sekund. Ringte både BM og Bernt-Ole..., og fant ut at det kunne være mothakene inne i bosset som spøkte med meg siden siste vask.Vaske sykkelen i +2, sette den rett i garasjen, så blir det kaldt uten å bruke den, ikke smart. Det ble inn i gangen med sykkelen, og frem med konas sin hårføner! 2 min senere, sykkel klar for tur!

Pga. kulden om dagen valgte jeg å kjøre bil til Landfalltjern, vil ikke ødelegge skulderen nok en gang med å velte på asfalten til eller fra skogen.

Knallfint vær på Landfalltjern, legger i vei på grusen til Myrdammen. Vil sykle mest mulig i sola for å kjenne varmen lengst mulig. Marka har endret seg kraftig siden sist helg. Alle steder som var fuktige sist helg, de er omgjort til speilblank is. Og glatt is! Stort sett går det veldig greit uten piggdekk, men det blir mye mer gåing enn normalt.

Ca 1time og 20 min senere ankommer jeg Skimten, helt nydelig. Det er bare å tråkke i vei over det som er av myr, alt er knallhardt! Og glatt. Ender på baken et par ganger, og det på flata over et par myrer, men det heldigvis går det så sakte at det ikke blir noen skader.

Nytt på denne turen er nye Gore-Tex vintersykkelsko. Og det er jammen forskjell på de nye skoene og sommersko med skotrekk. Ble ikke kald på beina i det hele tatt. En ny opplevelse om bare må anbefales.


Jeg lar bildene tale for resten av turen.










Endomondo Mountain biking Workout: was out mountain biking 11.28 km in 2h:06m:39s using Endomondo

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar