søndag 30. mars 2014

Gullhaug - og rundt Svelvik-Sande

Trening på sykkel 30.mars 2014

Observante lesere lurer kanskje på hvorfor i all verden jeg startet på Gullhaug i Lier og ikke hjemme. Vel, det har med forhest i Spikkestad, og litt logistikk skal gå opp (selv på en søndag).

Startet med godt mot fra Gullhaug, greit fart og lav puls, faktisk store deler av veien utover mot Svelvik. Skjønner fortsatt ikke helt hva det kom av, håpet kan være bedre form, men det ikke være det. Farten var jo sterkt dalene mot slutten av runden, samtidig som pulsen ble høyere. Opp mot 85% av makspuls på de siste slettene mot Gullhaug for å holde farten oppe. Ikke bra.

Dette er første litt lengre turen på racer i 2014, og i år (som i fjor) sliter jeg med å finne en god sittestilling på raceren. Det blir fort vondt i sitteknutene i baken, noe som gjør at jeg mer enn jeg behøver må ståtråkke litt. Dette igjen går jo utover den jevne farten. Det kan virke som 2014 blir året for utprøving av nytt sete til raceren.

I og med at pulsen lå høyt den siste delen av turen har jeg nok fått i meg for lite næring. Det ble en banan og 1/2 energibar på runden. Kunne sikkert kjørt i meg resten av baren på vei innover mot Drammen.

Nå håper jeg snøen forsvinner i marka slik at jeg kan trene mer intensivt på terrengsykkelen. Men for all del, hyggelig med tur på racer i så flott vær som i dag.

Dessverre glemte jeg å ta noen bilder i dag. Kommer sterkere tilbake.

Endomondo Cycling Workout: was out cycling 74.16 km in 2h:47m:28s using Endomondo.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar