søndag 22. desember 2013

Vestfossenrunden i desember

Trening på sykkel, 22. des 2013

Sykkeltrening i desember, på racer!

Helt merkelig greie, men Bernt-Ole og jeg endte med å sykle runden rundt Vestfossen i dag. Men slik blir det  når gradestokken viser +7C kl 13 og veiene faktisk begynner å tørke opp.

Men +7C i desember er faktisk forskjellige fra +7C en vakker vårdag, så det ble Devold ull under og softshell jakke. Helt perfekt. Med motvind mot Hokksund kan du trygt si at vi merket fort at sykkelformen ikke er der den pleier å være. Det ble kun 20km/t i bakken før Nedre Eiker Kirke.

Liten stopp i Vestfossen.
Helt merkelig å sykle på racer gjennom
julegata.
Merker godt at sykkelformen definitivt ikke er inne, holder jo normalt noe høyere snittfart på racer.., men vinden snudde ved Hokksund og det ble god driv i medvind over heia fra Vestfossen ned mot Mjøndalen. 20km/t opp bakken til Ytterkollen kunne jeg bare se langt etter, merkelig hvor fort sykkelformen daler når man trener annerledes i nesten hele desember.

Totalt en veldig flott tur, det ble en ekstra god følelse å sykle mot all trafikken over brua ved Gulskogen også, køen var lang for å si det sånn.

På slettene forbi Kjøsterud skolen synes jeg på en måte at jeg merker alle steiner i veien veldig.. Og jeg hadde visst grunn til det. Turen endte med punktering like før Kiwi på Åssiden, måtte gå den siste biten hjem.


Lang kø mot Gulskogen senter. Deilig å være på sykkel





Endomondo Cycling Workout: was out cycling 43.17 km in 1h:51m:28s using Endomondo.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar