torsdag 15. november 2012

Høypuls Spiralen - Tverken på sykkel

Trening på sykkel 15. nov 2012.
Det er fortsatt ikke kommet snø i Drammen, så jeg prøver å sykle så mye som mulig. For min del synes jeg det gir et bedre treningsutbytte enn løping/gåing og rulleski. Selv om sistnevnte er nok bedre å kjøre på med nå, like før snøen kanskje kommer.

I kveld var det endelig opphold. Jeg må bare innrømme at jeg hadde planer om samme turen i går kveld, men snudde rett utenfor døra pga. regn. Motivasjonen falt som en murstein i det jeg fant kjente regnet i går kveld. Men nok om det, i kveld ble det tur.

Gradestokken viste ca 1-2 grader ved 20.00 tiden i kveld, og jeg besluttet at noen flere turer på asfalt i område +-0 grader uten piggdekk, det blir det ikke. Kastet sykkelen (Nakamuraen) på taken av bilen kjørte ned til Spiralen. Derfra er det grus hele veien til Tverken.

Det var kun 1 bil på parkeringen ca 20.30, følte meg litt alene kan du jo trygt si! Jeg la ut på den vanlige runden rundt åsen på Spiralen før grusveien tar en naturlig retning mot Landfalltjern. Jeg møtte faktisk noen få turgåere, hyggelig å se at det er noen flere enn meg ute så sent. Og merkelig nok, så møtte jeg en kar med hodelykt på parkeringen på Landfalltjern også. Men derfra til Tverken ble jeg alene.

Dette ble en tur i sone 4 og 5 hele veien. Klokka surret litt i starten, det ser et øyeblikk ut som jeg er i kjempeform fordi klokka viser 65 i puls i en nedoverbakke ca 13-14 min etter start. Det kan bare ikke være riktig, jeg hadde ikke følelse av 65 slag pr. min akkurat. Resten av turen viser nok klokka riktig puls, mer eller mindre sone 4 hele veien opp.

Jeg hadde med Canon'en i sekken i kveld, tenkte at det må vel være mulig å ta et par nattbilder på Tverken, enten med det lyset som lyser fra Tverken eller med hjelp av sykkellyset. Det kan vi nok si ble noen dårlige bilder. Likte meg heller ikke så godt mutters alene oppe i mørket der.


Turen ned ble som vanlig en opptur, og enda mer moro med 2 kraftige LED lamper på sykkelen. Den ene gamle på 900 lumen og den nye på 1600 lumen. Jeg satt like greit begge på to full guffe og tråkket i vei. Det blir nesten som fjernlyset på en bil. Den nye lykta lyser mye bredere, men den gamle har en lyskjegle som kan minne litt mer om fjernlyset på en bil. Samme ble disse to helt nydelig. Jeg skal prøve å ta bilde av oppsettet før snøen kommer.

Ukjent temperatur på Tverken, men vanndammene var frosset til is, så kanskje 0 eller -1. Jeg glemte å sjekke.
Drammen by night. Fra Spiralen.

//Glenn


Spiralen - Tverken 15.11.2012 20:31

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar