mandag 25. oktober 2010

Spiralen-Tverken tur-retur mandag kveld. Helt topp!!

Første tur med ny lykt, og alene i høstmørke!

Jeg skal innrømme at jeg føler at jeg går litt mot strømmen når jeg tar på meg sykkeltøy og gradestokken viser ca 3-4 grader. Lange bein, superundertøy på overkroppen, sykkelbukse, og til slutt en vindtett sykkeljakke.

Obs, hold på å glemme skihansker (fungerer veldig bra) og ikke minst, hjelmlue. Ser jo ut som en skikkelig dust, men det virker utrolig bra.

Og for en lykt! Selv på minste styrke er det lys i massevis.

Men det var visst flere bakken fra Spiralen enn jeg husker, så jeg peser og peser oppover. Pulsen rett opp i 180, og der ble den jammen en god stund.

Landfjalltjern etter mørket faller på, helt klar høstluft, veldig lekkert. Her kommer det raskt frem noen interessekonflikter, sykkel eller foto... I dag vant sykkelen.

Ankommer Tverken etter ca 1time, ganske så sliten og søkk mørkt. Riktignok er det lys på Tverken, men overalt ellers, svart.

Men du verden å mye lys denne lille rakkeren fra XXL kan produsere. Jeg setter den på full guffe og tråkker i vei nedover mot Landfjalltjern igjen. Og det er nå jeg merker det, gliset... For dette er helt rått. Veien foran meg er nesten like hvit som Xenon lysene på bilen, og stor fart er ikke noe problem. Jeg klokker inn maks hastighet på 48.2km/t i stummende mørke!!
(Snittfarten på turen ble ca 13km/t, men det snakker vi ikke så høyt om i denne sammenheng)​

Til dere som har en vanlig sykkellykt... Dette må oppleves, denne lykta vil gi meg flere turer til Tverken i mørke, og ikke minst, kanskje noen skiturer også!

PS: Det tok ca 30 min ned igjen, ikke fullt så slitsomt, men sinnsykt moro!

1 kommentar: