lørdag 24. mars 2012

Første sykkeltur i 2012 - Hokksundrunden på racer

Første tur allerede 24.mars. Sol og pent vær, men jeg tok på ull under allikevel! Det kunne jeg droppet, ble veldig varmt.

Jeg merker at formen er mye bedre enn i fjor. Bakkene etter man svinger av hovedveien gikk mye lettere, og bakken opp mot Ytterkollen gikk unna med ca 16km/t, noe jeg ikke klarte før langt ut i sesongen 2011. Moro!

Merket det godt i baken at det er lenge siden jeg har syklet ute, men det går seg vel til.

Snittfart på 26km/t i dag, og snittpuls på 144.

Dette er jo altfor tidlig å ta frem sykkelen, men når det ikke finnes noe snø igjen, er det bare å komme i gang med å sykle :-)


Endomondo Cycling Workout: was out cycling 33.48 km in 1h:17m:57s using Endomondo.

2 kommentarer:

  1. Hei på deg. Sykler du alene eller med noen gruppe? Jeg er med i ei gruppe (er med og er med, må bare komme igang)som kaller seg Team Kranken. De har ei facebookside, men fant deg ikke på FB.

    Uansett, her er teksten til gruppe, som er veldig uformell.

    Gruppa har medlemmer fra Drammen/Lier med omegn. Det er i hovedsak landeveissykling som gjelder på turene.

    Noen er i bedre form enn andre. Men det er ett sosialt preg hvor alle skal med. De fleste benytter landeveissykkel, noen hybrid og terrengsykkel. Men det er en fordel å ha dekk som ruller godt (les: lite mønster).

    Det er i hovedsak lagt opp til faste turer/ treninger på følgende dager: tirsdager og torsdager kl 18, og lørdager kl 10. Oppmøte ved Kiwis kontorbygg i Amtmannsvingen (vis a vis Esso). Men det er bare å foreslå arrangementer for å få følge på andre turer også. Det er også nylig blitt laget 2 grupper k-25, og k-30, du står fritt til å velge gruppe fra gang til gang etter form osv. K-30 holder et høyere tempo og sykler gjerne litt lenger enn K-25.

    Det er noen som ikke er på FB også og de får epost hver gang vi skal ut.

    Hvis dette høres ok og du har lyst til å sykle med flere sender du meg bare en epost perhor@drmk.no så skal vi sende deg planen vår på turer frem til 1/8.
    .

    SvarSlett
  2. Takker for veldig gode tips, og veldig hyggelig med kommentarer på bloggen. E-post kommer.

    //Glenn

    SvarSlett